sablonmentes

az egészségtudatos és teljes élet művészete a skatulyákon & sémákon túl

Unod a reggeli tojást? Süsd meg paradicsomban!

A zabkásákon túl sokaknál a tojásos reggelik a tuti befutók, azonban egy idő után már unalmas lehet a rántotta-omlett-tükörtojás hármasa…ilyenkor érdemes egy kis csavart vinni a dologba, és például paradicsomban sütni a tojásokat. Ráadásul a változatosság a gyerekeknek is segíthet abban, hogy nyitottak legyenek az új ízekre.

84503616_597524231086458_3422634291148881920_n.jpg

Ha van két alapreggeli nagyon sokaknál (így nálunk is), az egyik biztos valamilyen zabkásavariáció, a másik pedig tuti tojás valamilyen formában…amelyet érdemes időről időre variálni a rántottán és az omletten túl is – egyrészt mert a változatosság gyönyörködtet, másrészt pedig ez (mármint a változatosság) az egyik legjobb módja annak, hogy az új ízekre és ételekre nyitott kis foodie-kat neveljünk a gyerekekből egészen pici koruktól kezdve (sőt, ez a folyamat már az anyaméhben és az anyatejjel elkezdődik, ezért is fontos ilyenkor is figyelni a változatos és egészséges étkezésre).

Kutatások mutatták ki, hogy ha minél korábban minél változatosabb (és egészségesebb) ételeket kapnak a babák már a hozzátáplálás kezdetétől, akkor az segít nekik egy életre abban, hogy nyitottabbak legyenek az új és természetes ízekre, és így nagyobb valószínűséggel lesznek egészségesek később felnőtt korukban is. Ugyanezért javasolt már a 6 hónapos kor körül megkezdett hozzátáplálás elejétől a pürén túllépve változatos textúrákat, és egy-egy alapanyagot minél többféle változatban kínálni.

Egyes kutatások szerint a legnagyobb hatása az egy éves kor alatti változatosságnak van az új ételekre való nyitottságra, 1-2 éves kor között már valamivel kisebb, azaz leginkább az első hónapokban tudunk sokat tenni a későbbi étel-neofóbia megjelenése ellen és hatással lenni arra, hogy milyen ételeket fog (és nem fog) szeretni később a gyerek, na és hogy mennyire lesz nyitott az új ételekre (értsd: mennyire lesz NEM válogatós) – mert ezek bizony tanulható, tanítható és tanítandó dolgok (a franciáknál erre igen nagy hangsúlyt is fektetnek).

Na és végül a lényeg:

A tojásos reggelik variálásához például csak ki kell kanalazni a paradicsomok belsejét, helyükre beütni a tojásokat, zöldfűszerrel (bazsalikom, oregano, rozmaring) és borssal megszórni, majd betolni a sütőbe egy 20-30 percre 180 fokra. Persze ezt is lehet variálni akár még egy kis sajttal/pestóval/hagymával, de az legyen a következő variáció. Ha pedig már ezt is meguntuk, akkor akár avokádóba, édesburgonyába vagy paprikába is tölthetjük a tojásokat a paradicsomhoz hasonló módon elkészítve.

Érdekel az egészséges életmód? Szeretnél mindig változatosan, egészségesen, de mégis kiegyensúlyozotton étkezni, de nehéz kivitelezni a mindennapokban, főleg család/munka mellett? Szeretnél jó példát (majd) a gyerekeknek, és megtanítani nekik, hogyan lehetnek nyitottak az új ízekre? További gyakorlati tippekért, receptekért és trükkökért kövesd a blogot és az Instagram-oldalamat, ha pedig úgy érzed, hogy elakadtál az egészséges életmód útvesztőiben, akkor ne habozz, jelentkezz most az elérhető programokra, és dolgozzunk együtt!

sablonmentes

Egészséges, aktív életmód és kiegyensúlyozott táplálkozás elrugaszkodva a sablonoktól – hogy ne váljunk sem a trendek játékszerévé, sem pedig a rutinok rabjává. Mert dogmák és fix elvek szerint élni, táplálkozni látszólag könnyű, hiszen mindig megvan a betanult megoldás, az élet általában nem így működik. Ha unod a sablonos megoldásokat és a diétás zsákutcákat, ha azt szeretnéd, hogy az étel végre ne stressz, hanem tápanyag és öröm forrása legyen, ha szeretnél egy egészségesebb, aktívabb és teljesebb életet élni, akkor jó helyen jársz. Ahogy akkor is, ha attól tartasz vagy azzal ijesztgetnek, hogy a baba születése után vége mindennek, és le kell mondani az egészséges életmódról vagy akár az utazásról - ezek is olyan sablonok, amelyeket érdemes elfelejteni.

Friss topikok

süti beállítások módosítása